A Rába-300 traktor kifejlesztésére azért volt
szükség, mert a nagy termelési rendszer nagyobb erőgépet is igényelt,
mint a Rába-Steiger 250. A nagyközönség először az 1985. évi OMÉK-on
láthatta a gépet, majd a további években kiállításokon és
gépbemutatókon, de a sorozatgyártása sohasem kezdődött meg . A gép
méreteiben és motorteljesítményében is növekedett a 250-es típushoz
képest. Motorja 280 lóerős, Rába-DII-TL típus. Módosították a
csuklórészt, TLT-t is elhelyeztek a traktoron. Módosították az
osztóművet, így az eddigi 10 helyett 20 sebességfokozat kapcsolható.
Könnyebb kezelhetőségű lett a 3-pont függesztés. A vezetőfülke is
korszerűsödött, átcsoportosították a kezelőszerveket, változott a
légkondicionáló, fényelnyelő üvegeket kapott, a műszerfalba építették a
terhelésarányos üzemóraszámlálót és a szlipjelzőt. (Forrás: Magyar Mezőgéparchívum
www.mezogeparchivum.hu)
A makett 1:40 arányú. Még nincs kész.